Tuesday, September 10, 2013

NEW HAIR COLOR! | DEEP BURGUNDY


 Hey girls!
Wuhuu! Al eerder heb ik een post gedaan over donkerrood/bruin haar, een haarkleur waar ik al tijden verliefd op ben. De post was overigens enorm populair, hij is in totaal wel 122.922 keer bekeken. Ik wist niet dat het zo'n succes zou worden, maar blijkbaar ben ik niet de enige met een obsessie voor deze haarkleur. Zie de post hier.


Aan het eind van mijn reis in Nieuw-Zeeland begon ik alweer kriebels te krijgen. Pakjes haarverf bij de drogist vielen me steeds meer op en ik begon alweer grootse plannen te maken. Ik had natuurlijk alweer máánden dezelfde haarkleur en daar was mijn innerlijke ik het niet mee eens.
'Paars of rood?' Deze vraag heeft mijn vriend denk ik wel tientallen keren moeten aanhoren, terwijl hij probeerde te genieten van zijn laatste dagen aan de andere kant van de aardbol. Hem maakt het trouwens niks uit, hij vind het leuk als ik mijn haar steeds weer anders heb. Qua kleur dan, want als ik met een kort koppie kom aankloppen bij hem zou hij hoogst waarschijnlijk niet erg enthousiast reageren. En dit is nog zacht uitgedrukt. Gelukkig ben ik zelf nog heel erg tevreden met mijn ‘beetje lange’ lokken.

Mijn obsessie voor de kleur 'deep burgundy' begon bij de foto's van Cheryl Cole die ik toen een keer tegenkwam. Vooral met haar teint huid en donkere ogen, erg mooi. Zelfs de donkere uitgroei. Ik twijfelde en twijfelde. En niet eens omdat ik bang was voor de ‘heftige’ verandering (van blond naar donkerrood), maar of ik simpelweg niet wist of dit wel zou staan bij mijn nogal lichte huid. (Ik ben trouwens voor het eerst écht bruin geworden in Nieuw-Zeeland. Mijlpaal) Ik was Nieuw-Zeeland nog niet uit of ik had mijn kapster al een Whatsappje gestuurd of zij dit aandurfde om bij mij te doen. Ze reageerde dat ze het een mooie kleur vond, maar helaas op vakantie was tegen de tijd dat ik terug kwam en dus maar beter naar een andere kapper kon gaan. No way, want zij is de enige kapster die het me gunt om mijn haar tot over mijn schouders te laten groeien. Ook vond ze het eng om zo’n donkerrode kleur te verven op mijn licht blonde haar. Het zou nog wel eens licht kunnen uitvallen. Dus kwam er een nieuw plan: gewoon bescheiden lowlights door mijn zonverlichte haar.

Tegen de tijd dat ik alweer in Nederland was, een afspraak had bij de kapster die terug was van haar vakantie en mijn redhead idee was vergeten, had ik er helemaal zin in. Lowlights, dat zou het helemaal worden. Ook na een half jaar eindelijk wat gespleten haarpunten eraf, hier had ik al zo lang op gewacht. Zelfverzekerd ging ik in de kappersstoel zitten, totdat ze vroeg of ik het toch niet gewoon rood zou willen doen voor de verandering. Ik ging ervoor, want wat kon er misgaan?
Eigenwijs als ik ben bemoeide ik me met haar ding: het mixen van de kleuren om er uiteindelijk een donkerrode kleur uit te krijgen. Haar idee van donkerbruin met felrood mixen vond ik toch eng. Had ik dit maar nooit gedaan, want het werd dus mooi paars (niet erg mooi trouwens)! Gelukkig vergaf ze me en deed het deze keer op haar manier. En ik was echt enorm tevreden met het resultaat. Ik kocht een speciale milde shampoo met UV-filter zodat de kleur minder snel zou vervagen, waar ik trouwens nog een review over ga doen.


Tot op de dag van vandaag (het is nu ongeveer tweeënhalve week geleden) heb ik er geen spijt van. Wel is het heartbreaking om de kleur bij elke wasbeurt te zien vervagen. De kleur wat eerst zo mooi in je haar zat, zit daarna op je handdoek. Hier was ik stiekem al een beetje op voorbereid, omdat mijn haar ook erg blond was hiervoor. Dus ik ga er vanuit -mijn sprankje hoop- dat het bij elke verfbeurt wat langer blijft zitten. Ook heb ik een uitspoelbare mahonie haarmousse gekocht om de kleur bij te houden. Het is een hoop werk, maar ik denk dat dat het wel waard is.


Beginner tips voor rood gekleurd haar:
-Wassen met koud/lauw water. In ieder geval niet te warm.
-Niet vaak wassen. Hoogstens twee keer per week. (Ik weet het, kan lastig zijn)
-Shampoo en conditioner voor gekleurd -en als het kan voor rood-  haar. In ieder geval een milde shampoo met een UV-filter.
-Wees voorzichtig met handdoeken, witte kleding en kussenslopen. Afgevingsgevaar.
-Pas op met chloorwater! Probeer dit zoveel mogelijk te vermijden.

Als een van jullie van plan is om ook je haar deze kleur te verven, maar dan uit een kant en klaar pak (wordt vaak afgeraden op lichtblond haar) raad ik jullie deze aan:
-Casting Creme Gloss in shade #550 Mahogany of
-Casting Creme Gloss in shade #360 Black Cherry

Als jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag!
Wat vinden jullie van deze haarkleur?






9 comments:

  1. Well yoour skin is perf!

    Best,
    the ALLAROUNDEVE team

    ReplyDelete
  2. wauw, wat een toffe kleur staat je zoooo goed !
    Jammer dat die steeds minder word maar komt vast goed zo te lezen

    x, liefs

    ReplyDelete
  3. Heel erg mooi! Ik ben vorig jaar ook van blond naar rood gegaan, maar het is inderdaad een lastige kleur om bij te houden. Ik was er dan ook snel op uitgekeken. Bij jou staat het overigens prachtig!

    ReplyDelete
  4. I love the colour. It looks amazing. I follow you now.Maybe you want to follow me too?
    ----
    BeautyKissesUK.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  5. This hair colour looks striking against your eyes! Great choice.


    Sej || What Would Grace Kelly Say

    x

    ReplyDelete
  6. Really love the colour!
    This is a really great post :)

    Kendra
    xx

    Blog: Stolen Inspiration
    Instagram: KendraAlexandra
    Facebook: StolenInspiration

    Ohhh by the way we have a great giveaway on at the moment!

    ReplyDelete
  7. wauw staat je echt heel erg goed!
    love it! ik ga ook weer in de stad
    een pakje haarverf kopen want de mijne vervaagd niet echt
    ik ben wel blij met het pakje garnier aubergine!
    de kleur vervaagd niet echt maar is donkerder dan ik wil
    in de zon is het wel precies de kleur die ik wil!

    liefs
    http://rachelkromdijk.blogspot.nl

    ReplyDelete